සංගීතය යනු අප සියල්ලන්ම චලනය කරන මැජික් බලයකි. අපි කුමන පසුබිමකින් පැමිණියත්, අප අවසන් වන්නේ කොතැනින්ද, හෝ වර්තමානයේ අපගේ ජීවිතයේ සිදුවෙමින් පවතින දේ කුමක් වුවත්, අපට කතා කරන සංගීත ප්රභේදයක් තිබේ. කෙසේ වෙතත්, අපි කවුරුත් ආදරය කරන සංගීතය සිහින් වාතයෙන් බිහි වන්නේ නැත. ඉතිහාසය පුරා දෝංකාර දිය හැකි සහ තවමත් සවන්දෙන්නන් සමඟ අනුනාද කළ හැකි ශබ්ද සැකසීමට විශාල කුසලතා සහ කැපවීමක් අවශ්ය වේ. කෙසේ වෙතත්, සංගීත සංයුතිය හා සම්බන්ධ තවත් බොහෝ අභියෝග තිබේ.
මේ අතර ශ්රවණාබාධ සහිත සංගීතඥයන්ගේ විශිෂ්ට නිර්මාණාත්මක කුසලතා බොහෝ දෙනා අගය කෙරෙති. මෙම සංගීතඥයින්ට ඔවුන්ගේ ශ්රවණ තත්ත්වයන් සඳහා උපකාර කිරීමට ශ්රවණාධාර සහ වෙනත් මෙවලම් අවශ්ය විය හැකි නමුත්, ඔවුන්ගේ ශ්රවණාබාධය ඔවුන්ගේ සංගීතයේ සාර්ථකත්වයට බාධා කිරීමට ඔවුන් කිසිදා ඉඩ දී නැත.
ලෝකයේ සුප්රසිද්ධ ශ්රවණාබාදිත සංගීතවේදීන් ගැනයි මේ කතාව.
අපේ වැදගත් සහ රසවත් ලිපි පළවූ සැණින් කියවන්න මේ ලින්ක් එක ක්ලික් කරන්න !
1. Ozzy Osbourne

Ozzy Osbourne “Godfather of Heavy” Metal” නමින් අමතයි. ඔහුගේ වෘත්තීය ජීවිතය පුරාවටම තරමක් ඝෝෂාකාරී හා තීව්ර සංගීතයකට සවන් දී ඇති අතර ඒ නිසා වසර ගණනාවකට පසු ඔහු ශ්රවණාබාධයට ලක්වීම වැළැක්විය නොහැකි විය. අවසානයේදී, මෘදු ශ්රවණ හානියක් සහ කන් වල ඉතා කැපී පෙනෙන, නොනැසී පවතින ශබ්දයක් ඇති කරන තත්ත්වයකට ඔහු මුහුණ දී ඇත.
කෙසේ වෙතත්, සංගීතය ශබ්දය අධිකව රස විඳීමෙන් සිදුවිය හැකි අනතුරු ගැන ඔහුටම සජීවී උදාහරණවලට මුහුණ දීමට සිදු විය. සජීවී ප්රසංගවලට සහභාගී වන විට හෝ ප්රසංග කරන විට ඔවුන්ගේ කන් ආරක්ෂා කර ගැනීමට සෑම වයස් කාණ්ඩයකම සවන්දෙන්නන් සහ සංගීතඥයින් දිරිමත් කිරීමට ඔහු මුහුණ දුන් අත්දැකීම් තව දුරටත් යොමු කළේය.
ශ්රවණාබාධ සහ කන් හානිවලින් ආරක්ෂා කර ගන්නේ කෙසේද යන්න පිළිබඳව දැනුවත් කිරීම සඳහා භාවිතා කරන ලද Listen Smart නම් අධ්යාපනික වීඩියෝවක ද ඔහු රඟපෑවේය.
2. Stephen Stills

තරුණ ස්ටීවන් ස්ටිල්ස්ගේ ශ්රවණාබාධය ඉතා කුඩා අවධියේදී හඳුනාගත් එකකි. කෙසේ වෙතත්, විශේෂයෙන් සංගීතඥයෙකුගේ කාලය ගත වන විට එය බොහෝ විට නරක අතට හැරිය හැක. ස්ටිල්ස්ට සජීවීව මෙන්ම පටිගත කිරීමේ සැසිවලදීද ශ්රවණයට තවත් හානියක් සිදුවිය. වාසනාවකට මෙන්, නීල් යන්ග් ලෙස හඳුන්වන හිටපු සංගීතඥයෙක්, සැලකිය යුතු ලෙස වැඩිදියුණු කළ විශේෂ ශ්රවණාධාර පිළිබඳ ව යෝජනා කිරීමෙන් ස්ටිල්ස්ට උදව් කළේය.
3. Mandy Harvey

තරුණ වියේදී ශ්රවණාබාධයකින් පෙළුණු තවත් දක්ෂ සංගීතවේදියෙකු වන මැන්ඩි හාවි ඇගේ සුන්දර ජෑස් සංගීතය ජනතාව අතරට ගෙන යාමෙන් සිය ජීවිතය ජය ගත්තාය. මුලදී, ඇගේ ශ්රවණ තත්ත්වය ප්රමාණවත් නොවීම නිසා ඇයට දේශනය තේරුම් ගැනීමට පන්තියේ ඉදිරිපස පේළියේ වාඩි වීමට සිදු විය. ඇත්ත වශයෙන්ම, එය ඇගේ ආශාව ලුහුබැඳීමෙන් ඇයව නතර නොකළ අතර, විද්යාල උපාධියෙන් පසු සංගීත මහාචාර්යවරියක් වීමේ මාවතට ඇයව යොමු කළේය.
අවාසනාවන්ත ලෙස ඇගේ ශ්රවණය වේගයෙන් පිරිහෙන්නට විය. වෛද්ය ප්රතිකාරවලින් පවා ඇයගේ කන් දෙකේ ශ්රවණාබාධ සම්පූර්ණයෙන්ම නැති වී ඇත. හාවි ඉන් කම්පනයට පත් වූ අතර ඇය ගැඹුරු මානසික අවපීඩනයකට ලක්විය
එම දුෂ්කර කාලය තුළ ඇයට උපකාර වූ පියානෝව වාදනයත්, සමීපව ස්වර ගායනා කරන ආකාරය මතක තබා ගැනීමත් ඈ ශක්තිමත් කළේ ය.
4. Sean Forbes

ෂෝන් ෆෝබ්ස් බිහිරි වූ බැවින් අනෙක් බොහෝ දෙනෙකුට වඩා තරමක් වෙනස් ය. ඒ ඔහුට වයස අවුරුදු එකේදී ඇති වූ දරුණු රෝගාබාධයක් ඇසීමේ හැකියාව නොමැති වීමයි. කෙසේ වෙතත්, ඔහුගේ දෙමාපියන් දෙදෙනාම සංගීතඥයන් වූ බැවින් සංගීතය සැමවිටම ඔහුගේ ජීවිතයේ විශාල කොටසක් ව ඇත.
සංගීතයේ රිද්මයෙන් වට වී හැදී වැඩුණු ෆෝබ්ස් ඔහු වටා ඇති ශබ්දවලින් එන කම්පන ගැන උනන්දු විය . ස්වාභාවිකවම, මෙය ඔහු බෙර වාදකයාගේ භූමිකාව භාර ගැනීමට හේතු වූ අතර පසුව ගිටාරය සහ බේස් වාදනය කළේය. කෙසේ වෙතත්, ඉන් පසුව, ඔහු රැප් සංගීතයේ ඝෝෂාකාරී, රිද්මයානුකූල බේශි ඔහුගේ ප්රභේදයන් අනුගමනය කර ඇත .
ඔහුගේ පළමු ඇල්බමය වන I’m Deaf මෙන්ම විවිධ ක්ෂේත්රවල බිහිරි කලාකරුවන් සොයා ප්රවර්ධනය කරන D-PAN නමින් ලාභ නොලබන සංවිධානයක් නිර්මාණය කිරීමට තරම් ඔහු ශක්තිමත් විය.
5. Evelyn Glennie

ඩේම් එව්ලින් ග්ලෙනි යනු බෙර වාදක ශිල්පිනියක වන අතර ඇය වයස අවුරුදු 8 දී ඇගේ ශ්රවණාබාධයට ලක් විය. ඇයගේ ශ්රවණ හැකියාව පවත්වා ගැනීමට උපරිම උත්සාහයක් ගත්තද, ඇය වයස අවුරුදු 12 වන විට තවත් බිහිරි වූවාය.
මෙය ග්රැමී සම්මානයෙන් පිදුම් ලැබීමට ඇයට බාධාවක් නොවීය. කලාකරුවෙක් සහ සංගීත ලෝකයේ සුප්රසිද්ධ නමක් දරන්නට ඇයට හැකිවිය. බෙර වාදනය මගින් නිර්මාණය කරන ලද කම්පන දැනීමට Glennie හට හැකිය.
6. Janine Roebuck

මැන්චෙස්ටර් විශ්ව විද්යාලයේ සංගීතය හදාරන අතරතුර ජැනින් රොබක් ශ්රවණාබාදිත විය. සංගීතය ඇගේ ජීවිත කාලය පුරාම ආශාවක් වූ නමුත් අවාසනාවන්ත ලෙස ඇය අවට ලෝකයෙන් ශබ්දය මැකී යන බව ඇයට දැනීමට පටන් ගත්තාය. ශ්රවණ පරීක්ෂණයක ප්රතිඵල ලැබීමෙන් පසු, ඇයට සංගීත ක්ෂේත්රයේ වෘත්තීය ජීවිතයක් නොලැබෙන බැවින්, “ඔබට හැකි තාක් ගායනා කරන්න” යනුවෙන් ඇයට උපදෙස් දෙන ලදී.
ජය ගැනීමට අපහසු වුවද, ඇගේ ඉගෙනීම නතර කළේ නැත. පැරිස් සංරක්ෂණාගාරයට මෙන්ම ලන්ඩනයේ ජාතික ඔපෙරා චිත්රාගාරයට යාමට පෙර රොබක් ඇගේ අධ්යාපනය දිගටම කරගෙන ගියේය.
සුප්රසිද්ධ බිහිරි සංගීතවේදීනියක ලෙස ඇගේ තත්වය දශකයක් පුරා මහජනයාගෙන් රහසක් ලෙස තබා ගත්තේ ඇය ආතතියෙන් මිදීමටය.
අවසානයේදී ඇයට ශ්රවණාධාර ලබා දුන් අතර එමඟින් ඇයට දිගටම ක්ෂේත්රයේ ඉඩ ලබා දුන් නමුත් පසුව ඇයට ලැබෙන පිළිගැනීම ගැන බිය විය. ඇය පුදුමයට පත් කරමින්, ඇයගේ කැපවීම සහ නොපසුබට උත්සාහය සඳහා ඇය ගෞරවයට හා ප්රශංසාවට ලක් විය.
7. Ayumi Hamasaki

“Japanese Empress of Pop,”-
“පොප් හි ජපන් අධිරාජිනිය” ලෙසින් හැඳින්වෙන අයුමි හමාසාකි ය. 2008 දී ඇයට තවදුරටත් වම් කනෙන් ඇසෙන්නේ නැති බව ප්රකාශ කිරීමෙන් රසිකයන් මවිතයට පත් කළේය.එහි යථාර්ථය නම් ඇය 2000 වසරේ සිට ක්රමයෙන් ශ්රවණාබාධයකින් පෙළෙන බවයි. ඇය 2006 දී මෙනියර්ගේ රෝගයෙන් පෙළෙන බව හඳුනාගෙන ඇත.
පසුව ඇය තමාට හැකි තාක් කල් ගායනා කරන බවට රසිකයන්ට සහතික වූ අතර, එම නිවේදනයෙන් පසු වසර කිහිපය තුළ ඉහළ පැසසුමට ලක් වූ තවත් ඇල්බම නිෂ්පාදනය කර ඇත. අයුමි හමාසාකි යනු ජපානයේ බිහිරි සංගීතඥයන් අතරින් වඩාත් ප්රසිද්ධියට පත් වූ සංගීතඥයෙකි.
ඉෂාන්ති අමරසිංහ